15/6/13

Γενικευμένη ζοχάδα

Οι γενικεύσεις είναι ιδέες και αντιλήψεις πρωτόγονες και εκφράζουν ανθρώπους μονοδιάστατους. Η "ανήλικη" παρουσία μου στο διαδίκτυο και η ανάγνωση διαφόρων blogs μου δείχνουν τρόπους σκέψης ανθρώπων που δεν έχει ο νους τους ούτε την παραμικρή επιστημονική βάση και λογική. Με λίγα λόγια αυτά τα άτομα είναι "ό,τι νά 'ναι" και με παραξενεύει το γεγονός πως κάποιοι άλλοι τους διαβάζουν και τους λένε και μπράβο, ή πόσο συμφωνούν μαζί τους. Γλύψιμο λέγεται και αν δεν γίνεται στο σώμα μου πάνω, από τον Χωστήρα, το αντιπαθώ απεριόριστα.

Όπως θα έχετε αντιληφθεί έχουν γραφτεί πολλά άρθρα για το κλείσιμο της ΕΡΤ αλλά και οι αναλύσεις δίνουν και παίρνουν. Δεν σκοπεύω να αναφερθώ στο θέμα αυτό μιας και διαβάσαμε πάρα πολλά άρθρα με περιεχόμενο και ουσία από όλες τις οπτικές. Εν μέρει καλύφθηκα από το άρθρο των ζοχαδιασμένων φίλων μου και εν μέρει από τον Αφρικανό μας, και ίσως να πρόσθετα πως ναι έγιναν και λάθη στην ΕΡΤ και ήταν μεγάλα και πολλά, σχεδόν προκλητικά.

Κάθε νόμισμα έχει δυο όψεις κι εμένα μου αρέσει να το γυρνάω το νόμισμα σαν το αρνί στη σούβλα. Διάβαζα λοιπόν ένα άρθρο το οποίο αναφερόταν στους Κρητικούς. Έθαβε με λίγα λόγια τον πολιτισμό της Κρήτης, τη νοοτροπία των ανθρώπων της Κρήτης και μάλιστα η αρθρογράφος άφηνε υπονοούμενα για ανθρώπους που είναι Κρητικοί, χαρακτηρίζοντας με αισχρές φράσεις τα άτομα αυτά και μετά τσουβαλιάζοντας πετούσε μέσα όλους τους Κρητικούς.

Καθένας θα μπορούσε να το κάνει αυτό για τους Μακεδόνες, τους Πελοποννήσιους ή τους νησιώτες. Όμως είναι γελοίο και απαράδεκτο να γράφεις ολόκληρο άρθρο για μια κουλτούρα που ούτε δοκίμασες ποτέ, ούτε καν γεύτηκες μια μικρή της όψη. Κι επειδή έλαβα και πληροφορίες και για τον χαρακτήρα της αρθρογράφου μιας και έτυχε και είναι γνωστή σας, να κοιτάει καλύτερα καθένας τη καμπούρα του.

Κάθε τόπος έχει τις ομορφιές του και τις δυστυχιές του. Κάθε τόπος βγάζει καλούς και κακούς ανθρώπους. Αν δε σου αρέσει ένας τόπος, δεν πας. Δεν έχεις όμως το δικαίωμα να προσβάλλεις έναν τόπο επειδή γνώρισες κάποιον άνθρωπο από εκεί - ο οποίος παρεμπιπτόντως κάποτε σε βοήθησε. Γιατί οι Κρητικοί είναι άνθρωποι ανοιχτοί στη ψυχή και στην καρδιά. Χαρίζονται και βοηθάνε. Δε σου κάνει για παρέα; Δεν τον κάνεις παρέα. Αλλά είσαι μικρής αξίας άνθρωπος αν δεν σέβεσαι τον πολιτισμό ενός τόπου και τον κρίνεις από την φτωχή σου εμπειρία.

Θυμάστε που σας έλεγα πως μερικές φορές το χιούμορ καταντά κακόγουστο και φτηνό; Κάπως έτσι θα μπορούσα να χαρακτηρίσω το άρθρο αυτό της κοπελιάς που έβαζε στο στόχαστρο το τόπο μας. Κακόγουστη και φτηνή κριτική. Ευτυχώς που ανακαλύπτω και αυτά για να ξέρω τι θα διαβάζω και τι αξίζει να διαβάζουμε όλοι, αλλά και τι όχι. Το φιλτράρισμα γίνεται και πάντα θα γίνεται, διότι μπορεί να καταγόμαστε από τη Κρήτη, αλλά λίγο νιονιό το διαθέτουμε, για να μπορούμε να εντοπίζουμε το χιούμορ από την κακία και την πονηρία.

Θύμωσα και να με συγχωρείτε. Θα έβαζα και link προς αποφυγήν ανάγνωσης του ιστολογίου, αλλά δε θα δώσω αξία σε άτομα που δεν την έχουν από μόνα τους.

33 σχόλια:

  1. Ο τίτλος πειραγμένος και δανεισμένος από τους φίλους μας στο
    http://zochades.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχει πλάκα το τσουβάλιασμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να τσουβαλιάσεις άνετα και τους παγουράδες και τους χιώτες αλλά και τους αθηναίους!

      Διαγραφή
  3. Χωρίς να δώσεις λινκ ξέρω που αναφέρεσαι,γιατί με θύμωσε και μένα.
    Δεν λέω ότι είμαστε όλοι οι Κρητικοί τέλειοι,αλλά αυτό δε σημαίνει ότι μπορείς να μιλάς τόσο απαίσια και να βγάζεις τόση χολή για έναν τόπο που δε σου φταίει σε κάτι,ακριβώς όπως λες κι εσύ Κρήτη μου,επειδή μπορεί να γνώρισες τα λάθος άτομα από εκείνον τον τόπο.
    Ξέρεις κάτι όμως?Πέρα από ένα σχόλιό μου σε κάποιο blog που είχε ένα τέτοιο ποστ,δεν αναφέρθηκα ξανά και αυτό γιατί το άτομο αυτό ή και άλλα άτομα που έχουν αυτή την άποψη για τον τόπο μας,είναι η μειοψηφία (και κάτι λιγότερο)...
    Προσωπικά,είμαι πολύ περήφανη για τον τόπο μου και δεν τον αλλάζω με τίποτα.
    Φιλώ σε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλά θεωρώ πως υπάρχει έλλειψη λογικής όταν τσουβαλιάζεις. Είναι σα να λέμε όλοι οι φούρνοι βγάζουν κακό ψωμί, λες και τους έχουμε επισκεφτεί όλους.
      Πραγματικά είναι η μειοψηφία και ίσως να μην πρέπει καθόλου να ασχολούμαστε. Νομίζω πως ο Αφρικανός έβαλε τα πράγματα στη θέση τους με σχόλια που άφησε εκεί.
      Και έχεις δίκιο πως έχουμε και τα στραβά μας και τα καλά μας. Αλλά ο γενικευμένος καταγγελτικός λόγος μόνο ως γελοίος μπορεί να χαρακτηριστεί.

      Διαγραφή
    2. Μα το ότι βγάζει τόση κακία η ανάρτηση εκείνη για έναν τόπο,φαίνεται από μόνο του το πράγμα ότι πίσω από όλα αυτά,κρύβεται κάτι άλλο ώστε να υπάρχει τόσο άχτι πιά...
      Είναι σα να λέει,κάτσε τώρα να βρω όλα τα στραβά να τα πω μαζεμένα...λες και πουθενά αλλού δεν γίνονται αυτά που και καλά μόνο εδώ γίνονται...όπως είπες,ούτε καν αξίζει να ασχολείσαι με τέτοια άτομα...άστα στην πίκρα τους ;-)
      Ναι ο Αφρικάνος απάντησε άψογα,όντως!

      Διαγραφή
  4. Αχ, μη μου πεις ότι αναφέρεσαι εκεί που νομίζω ότι αναφέρεσαι γιατί θα ξεράσω τα Ντορίτος, το muffin, το κρασί και τα αρκουδάκια haribo...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη ξερασεις τα αρκουδάκια haribo γιατί είναι τρισχαριτωμένα. Και θέλω και τα άλλα τα αφρώδη μαξιλαράκια.
      Δεν ξέρω αν κατάλαβες που αναφέρομαι, αλλά link δε δίνω.

      Διαγραφή
  5. Κάθε γενίκευση είναι επιπόλαιη και ειδικά στην εποχή μας που οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση σε ξένους πολιτισμούς είναι απολύτως ανόητο να μιλάμε έτσι για τόπους όσο είναι και το να είμαστε περήφανοι για το δικό μας. Δεν τον διαλέξαμε ούτε εμείς ούτε ο άλλος άρα ο ρατσισμός κι ο πατριωτισμός δεν απέχουν.
    Πού αναφέρεσαι δεν κατάλαβα, μάλλον δεν το έχω διαβάσει το συγκεκριμένο αλλά ελπίζω το δικό σου κείμενο να βοηθήσει να βλέπουμε όλο και λιγότερα τέτοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου, το έθεσες ολόσωστα. Δεν είναι επιλογή μας ο τόπος που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε και σίγουρα κάθε τόπος έχει τα καλά του και τα κακά του.
      Οι γενικεύσεις μάλλον πηγάζουν από κόμπλεξ.

      Διαγραφή
  6. Αυτά ακριβώς που είπες.
    Κάθε τόπος,κάθε άνθρωπος και κάθε πράγμα, έχει τις σκοτεινές και τις φωτεινές τους πλευρές.
    Το να τσουβαλιάζεις και να αφορίζεις λόγω άσχημων εμπειριών που μπορεί να είχες είναι μεγάλη μαλακία.

    π.χ.

    1)Όλοι οι μεταλλάδες είναι άπλυτοι.
    2)Όλοι οι Αλβανοί είναι κλέφτες.
    3)Όλες οι γυναίκες είναι πουτάνες.
    4)Μαζί τα φάγαμε...

    Υ.Γ:Η Κρήτη και οι Κρητικοί γαμάνε!!!
    Αμάν κάνω ρε πούστη να μαζέψω κάνα φράγκο για να 'ρθω καμιά βόλτα στο νησί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι, κι εγώ νομίζω ότι κατάλαβα σε ποιαν αναφέρεσαι. Καλά της τσακίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέτοια άρθρα, ναι στα τσακίδια να πάνε.
      -Λατρεία μου εσυ- σλουρπ.

      Διαγραφή
    2. Ελα ρε Χωστήρα, ασε με να εκφραστώ

      Διαγραφή
    3. έγραψες το "λατρεία μου και φως της ζωής μου" λάθος.

      το διορθώνω για σένα: Ελα ρε λατρεία μου και φως της ζωής μου, ασε με να εκφραστώ

      Διαγραφή
    4. Έλα ρε λατρεία μου και φως της ζωής μου, άσε με να εκφραστώ.

      Διαγραφή
    5. Εν τέλει μάλλον δεν κατάλαβα καλά, γιατί η κομπλεξική που κατάλαβα εγώ έχει αποκλείσει το ιστολόγιό της, άρα μάλλον λάθος κατάλαβα.
      Υ.Γ. Μανωλιό, ζηλεύουμε;

      Διαγραφή
    6. για άλλη κομπλεξικιά λέει

      Διαγραφή
    7. Την ''καλόχαρη'' νόμιζες Θωμά?Χαχαχαχα...κι όμως υπάρχει κι άλλη... :p

      Διαγραφή
    8. Από πού μας προέκυψε το "καλόχαρη";

      Διαγραφή
    9. Xάρην αστειισμού τη λέω έτσι :p

      Διαγραφή
  8. Θα συμφωνησω κ πιθανον ολοι να εχουμε κανει το λαθος να βγαλουνε γενικευμενα συμπερασματα. Πχ όλοι οι αντρες ειναι μαλακες...κατσε ρε κοπελια, τους εχεις γνωρισει ολους τους αντρες κ βγαζεις αυτο το συμπερασμα; Ή με τα ζωδια: τι; Σκορπιος; Μακρια (αν κ εχω καει απο σκορπιο, ειμαι υπερανω..μπουχαχα)
    Μα, για την κρητη; Την κρητη βριζει η αλλη; (Εστω τους κρητικους..). Δυο καρδιακοι μ φιλοι παντως ειναι απο κρητη. Αλλα εχω γνωρισει κ ατομο που δν το συμπαθησα ιδιαιτερα (κριμα, γιατι ηταν απο κρητη!!! :) --> γενικευμενο συμπερασμα από την σντιθετη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι και τα γενικευμένα συμπεράσματα από την αντίθερη πλευρά είναι λανθασμένα.
      Έχεις δίκιο.

      Διαγραφή
  9. Τι στενόμυαλοι που είναι μερικοί! Πραγματικά όμως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κρήτη και ξερό ψωμί, ρε!!! Δεν τη διάβασα την ανάρτηση και καλύτερα δηλαδή διότι θα μου ανέβαινε η πίεση. Με κάλυψε η συντέκνισσα μου, το Παλιοκόριτσο, πιο πάνω! Ας τα χώσει κάποιος άλλος για εμένα, ε! :)

    Χαιρετισμούς από Μελβούρνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή